
methodin tarina
adam ja eric
tässä ovat adam lowry ja eric ryan, methodin® perustajat sekä alkuperäinen people against dirty® -kaksikko. nämä entiset kämppäkaverit ovat perustaneet yhden USA:n nopeimmin kasvavista yrityksistä ja kääntäneet omin käsin kuluttajatuotteiden pakkausteollisuuden päälaelleen, mutta he kiistävät jyrkästi olevansa mitään sankareita. se onkin totta. he ovat supersankareita. ja kunnon supersankarien tavoin myös he ovat saaneet supervoimansa altistuttuaan myrkyllisille aineille tarkemmin sanottuna siivoustuotteille. altistus ei kuitenkaan muuttanut heitä vihreiksi tai antanut mielikuvituksellisia supervoimia, vaan jotakin vielä parempaa: idean.
eric tiesi, että ihmiset himoitsevat siivoustuotteita, joita ei tarvitse piilotella kaappien perukoilla. adam osasi valmistaa sellaisia käyttämättä likaisia ainesosia. he yhdistivät voimansa ja päättivät pelastaa maailman luomalla kokonaisen sarjan kodinhoitotuotteita, jotka olisivat tehokkaampia kuin pullollinen natriumhypokloriittia ja lempeämpiä kuin tuhat koiranpennun nuolaisua. näillä tuotteilla isokin koti puhdistettaisiin yhdessä iltapäivässä.


2000
eric päivittelee siivoustuotteiden surkeaa pakkaussuunnittelua ja adam unelmoi ekologisista puhdistusaineista, jotka oikeasti toimivat eivätkä haise pahalta. yhdessä nämä lapsuudenystävykset päättävät mullistaa kodinsiivouksen tyylikkäillä, ympäristöystävällisillä tuotteilla, jotka on tehty ainoastaan myrkyttömistä ainesosista.

2001
method syntyy ja tekee ensimmäisen kauppansa: neljä puhdistussuihketta Mollie Stone’s -valintamyymälään Kalifornian Burlingamessa. huomaa methodin varhainen, primitiivinen laskutusjärjestelmä adamin kädessä. huomaa myös adamin solmio. molemmissa on tapahtunut kehitystä vuosien saatossa.

2002
palkattuaan suunnittelija karim rashidin auttamaan pakkaussuunnittelussa method saa puhdistussuihkeensa ja astianpesuaineensa myyntiin 90:een Target-myymälään. 7 kuukautta myöhemmin method-tuotteita saa Targeteista USA:n joka kolkasta.

2003
method esittelee ensimmäisen käsisaippuansa, joka on pakattu yhtiön tunnusmerkiksi muodostuneeseen kyynelen muotoiseen pulloon.

2004
method esittelee ensimmäisen kolminkertaisesti tiivistetyn pyykinpesuaineen USA:n kuluttajamarkkinoilla.

2005
method-tuotteet tulevat myyntiin Isossa-Britanniassa ja Kanadassa.

2006
Inc. 500:n vertailussa method on USA:n seitsemäksi nopeimmin kasvava yksityinen yritys. eric ja adam palkitaan PETA:n Vuoden henkilöinä.

2007
methodista tulee ensimmäisten joukossa B Corporation. yhteiskunnan ja ympäristön parantaminen tulee virallisestikin yhtiön tavoitteeksi..

2008
method alkaa valmistaa pulloja 100-prosenttisesti kierrätetystä muovista.
g’day mate. method-tuotteet tulevat myyntiin Australiassa.

2009
methodista tulee yksi ensimmäisistä Cradle to Cradle® -tunnustetuista yrityksistä 37:llä C2C-sertifioidulla tuotteellaan. silloin määrä oli maailman huippua, nyt tuotteita on jo yli 60.

2010
method tuo markkinoille pyykinpesuaineen, joka hyödyntää smartclean-teknologiaa ® tehokas, kasvipohjainen aine (patentti haussa) on 8-kertaisesti tiivistetty sekä pakattu käsikäyttöiseen pumppupulloon. käy moikkaamassa pikkuveljeä osoitteessa methodlaundry.com.
bonjour + konnichiwa! method-tuotteet tulevat myyntiin Ranskassa ja Japanissa.

2011
adam ja eric kirjoittavat kirjan ”the method method”. liiketoiminnan uusi aika on alkanut.
method juhlii 10:ttä toimintavuottaan kiitos kaikille mukana olleille.

2012
method yhdistää voimansa Ecoverin kanssa. yhdessä nämä muodostavat maailman suurimman ekologisen puhdistusaineyrityksen.

2013
methodista tulee yleishyödyllinen yritys (public benefit corporation). se tarkoittaa, että yritystä johdetaan virallisestikin korkeimpien yhteiskunnallisten ja ekologisten eettisten standardien mukaisesti.